lördag, juni 27, 2009

Balkongfunderingar

Vilken härlig sommar vi har. Min vanligtvis inredningsfixerade hjärna säger nu åt mig att bara njuta av solen, läsa, dricka kaffe och endast plocka med det nödvändigaste. Och det är precis det jag gör och det är så skönt. Det finns dock en inredningsgrej som det funderas på här i huset och det är vad vi ska ha som golv uppe på balkongen. Nu har vi trätrall och de är helt grå och böjda, eftersom de legat där i några år och solen ligger på utav bara sjutton på den sidan av huset. Alternativen är ny trätrall (= massa jobb med underhåll), trall med klinkerplattor (=svindyrt och jättevarmt) eller plastsektioner (= jättefult). Sedan finns ju också konstgräsmatta och jag höll på att svimma när sambon föreslog detta. Men det finns en i ljusgrått. Kan det funka tro? Nåja, vi får fundera. Det blir nog inte något köp förrän nästa år i alla fall.

Grönt över min döda kropp, men kanske grått....?

Idag kom flickorna hem och livet är som det ska igen. Sambon är borta ikväll så vi ska ha lite tjejkväll med nagellack, jordgubbar och mys. Ha det bra!


5 kommentarer:

hemma hos lilla mej sa...

Visst är det för härligt ute nu.Helt kanon.Ha en mysig tjej kväll kramiz ~~~~RITA~~~~~.

Vardags-mirakel sa...

Härligt med tjejkväll! Kan bli snyggt med den grå mattan, kram Eva.

promenader på landet sa...

Visst är det underbart ute nu och man vill bara vara!! Kul med tjejkväll och att dina tjejer är hemma igen! Kram från Maria

Golden&Vitt sa...

Håller helt med dig, nu ska vi njuta av solen och värmen, pyssla liite mindre, till vintern blir det en massa igen :)

Grått låter bra, ska bli spännande att vad ni hittar på.Kankse då till nästa år :)

Men sååå söta tändsticks askar du gjort, nu kanske jag måste pyssla ialf....

Ha en bra dag, kram/annika

Vita små hjärtan sa...

Då har du nästan ett år att fundera då :)
Ha det så gott i värmen!!!
Kram Agnetha