lördag, juli 25, 2009

Sortering

Har nu suttit i två dagar och sorterat papper. Vi har varit ordentligt slarviga med att sätta in alla viktiga papper i pärmar. Istället har vi haft högar lite här och där och huller om buller. Men nu ska det bli ordning, tänkte jag. Var på Clas Ohlson igår och köpte lite pärmar och annat praktiskt. Hittade dessutom dessa fina kökshanddukar på rea där.

Jag har lyckats samla ihop två hela papperskassar med onödiga och gamla papper också, som jag har suttit och eldat i kaminen, så nu har vi varmt och gott i köket :).

Pelargon i sovrummet.

10 kommentarer:

Vardagens guldkorn sa...

Ja tänk vad mycket papper man samlar på sig. Skönt att göra en rensning ibland men inte särskilt roligt. Snygga handdukar du fyndat!
Kram Linda

Vardags-mirakel sa...

Här röjs det också endel, gud vad mycket man stoppar in i lådor och skåp under året...hoppas ni hade det bra på Liseberg, ska dit på tisdag! Fina handdukar och kan det vara en rosenpelargon du fotat så fint. Ha det bra, kram Eva.

Jenny sa...

Hej Katarina!
Det är tråkigt att rensa men det känns desto skönare när det är klart o man har ordning på papprena!

Söt pelargon:)

Kramis Jenny

Nettan sa...

Ja nu är vi hemma igen, jag har jobbat en vecka. Ja i allafall i två kvällar. Jag mjukstartar lite.
Här är det inte bara pappren som skulle behöva en översyn, mitt syrum vågar jag inte ens tänka på.
Har försökt att sy lite sedan jag kom hem, men det är nog virkningen som tar över hand. Har ganska mycket beställningar. Hur går det för din mamma och pappa och deras trädgård, hade tänkt att besöka den när vi skall återvända till Funäsdalen, men gubben har bokat in resan dit just den helgen jag jobbar. Så det är bara snällt stanna hemma. Ja de är ganska skönt att få vara solo en helg oxå.
I butiken rullar det på som vanligt
Det är väll ingen rusning precis, men det droppar in en och annan.
SKall köra igång med operation flygblad bara alla semestrar är över. Ha det så gott, nu skall jag slå ihop mina gröna.(ögon)
Kramis till er alla. Nettan
PS Gör gärna ett besök på NeMa
Desigs blogg, länk överst på min sida. DS

STENLYCKA sa...

Vilka söta handdukar du har fyndat.
Visst är det skönt att få rensa i röran. Här skulle jag behöva ta tag i tidningshögen som växer för varje dag.
Vilken söt pelargon du har i fönstret. Hur gör du för att få dom så fina mina bara får gula blad när de står inne.
Kramis

Lilla hjärtat sa...

Skönt att rensa lite!
Fina handdukar du har fyndat!
Ha en skön Söndag
Kram A-K

promenader på landet sa...

Jättefina handdukar och fin pelargon!! Skönt att röja och få ordning! Vi åker i väg med husvagnen några dagar skönt med lite avkoppling! Må så gott! Stor kram från Maria

Anonym sa...

Visst är det skönt då man tar sig i kragen och röjer undan. Det känns så befriande efteråt. Fina handdukar du hittade. Kram Sofia

Huset vid ån sa...

Vad duktig du har varit....Sånt där är jag såå slarvig med! Vad fint med en perlagon i en "hederlig" lerkruka! Såå enkelt o fint! Må så gott! Kram Therese

Vita små hjärtan sa...

Bilden med krukan i fönstret såg för härlig ut! Alldeles gammaldags!
Kram Agnetha