söndag, juli 05, 2009

Tänk att det regnar

Håller så sakta på att vakna upp ur min semesterkoma. Det blev faktiskt lite jobbigt med värmen ett tag. Man blev ju svettig bara man blinkade. Men nu regnar det och jag känner sakta att energin återvänder. Idag har jag jagat myror i köket. När jag kom ner i morse hade de invaderat kattens matskål. Det har jag aldrig varit med om förr, att svartmyror gillar kattmat. Men så var fallet och jag har nu krossat och dammsugit myror och plockat fram två myrdosor. Hoppas det ger resultat. Nu ska jag äta lite sallad. Matvanorna sitter kvar fast vädret blivit kallare :). Ha det gott!

Denna skulle jag kunna gå runt med i regnet...

4 kommentarer:

promenader på landet sa...

Vilken jätteläcker regnkappa! Det är kul att det finns lite roliga regnkläder och även gummistövlar nu. Hoppas du blir av med myrorna, dosor brukar hjälpa. Visst är det skönt med lite svalare väder i morgon behöver jag greja inne med tvätt och städning! Ha det så jättebra! Kramar från Maria

hemma hos lilla mej sa...

Vilken mysig regnrock.Mysigt att det kommit så mycket läckert både regnkläder och stövlar.Myror är ju inte skoj.Hoppas att du blir av med dom.ha en mysig kväll kramizar ~~~~RITA~~~~.

Lilla hjärtat sa...

Fy för myror.......Hoppas att dom försvinner!!
Visst har det varit lite för varmt men ändå saknar man det nu...
Ha det gott
Kram A-K

Vita små hjärtan sa...

Visst är det väl lite mysigt med nån grå dag då och då!!!!
Kram Agnetha