lördag, januari 17, 2009

Fin dag idag

Idag har varit en riktigt fin dag med lagom många minusgrader. E har med hjälp av L snickrat på en tv-bänk som vi ska ha till vår nya tv i vardagsrummet. Det har nämligen inte varit så lätt att hitta en tv-möbel att köpa eftersom vi ville ha en i furu och furu är ju inte direkt det trendigaste materialet nuförtiden. Egentligen är jag väl inte överförtjust i furu heller men vi har två stora bokhyllor i furu i vardagsrummet som vi tycker om och jag råkar ju vara sådan att jag vill att allt i ett rum ska matcha. E föreslog tv-möbler i både vitt och glas. Jag hummade ganska ointresserat till dessa förslag och lät honom förstå att det var furu som gällde. Och finns det inte att köpa så får man göra. E kom då på snilleblixten att ta vår gamla köpmansdisk i furu och göra om den lite och vips så har vi nu en tv-möbel som matchar det andra i rummet. Och jag är nöjd, hehe.


Vy från vår balkong (ja, jag ser att julbelysningen sitter kvar, men jag ska ta bort den...snart)


Inga kommentarer: