tisdag, januari 20, 2009

Lampkjol

Jag hade bestämt mig för att röja i en av våra vindsgarderober idag. Det är inget litet projekt kan jag säga, eftersom de är absolut proppfulla med grejer. Behöver man något längst in får man helt enkelt lägga sig på allt som ligger där och kräla sig framåt och hoppas att man sedan kan ta sig ut igen. Nej, nu hade jag tröttnat på detta och tänkte att idag skulle det ske. Halvvägs in i röjningen hittade jag en påse med tyger. Jag började genast titta vad det fanns för tyger och idéer började bubbla i min hjärna. Då bestämde jag mig för att det nog inte var så roligt att röja garderob och jag släpade fram min 100kilos-symaskin från 1969 istället. Och jag sydde en lampkjol.


Lampkjolar är väldigt praktiska, speciellt om man, som jag, bor på landet. Då får man nämligen under sommarhalvåret påhälsning av ett stort antal flugor som helt respektlöst bajsar överallt. Tak, fönster och möbler är ju lätta att torka av, men det är värre med vita lampskärmar i tyg. Då är det perfekt att ha en lampkjol som man kan slänga i tvätten. Jag ska nog sy fler.

Imorgon ska jag försöka ta mig till Smultrongården och se om jag hittar något fint som jag behöver (läs: vill ha).

Inga kommentarer: