måndag, april 27, 2009

Tändstickor

Hemma hos oss går det åt en hel del tändstickor. På vintern är det väl mest till kaminerna och ljusen och på sommaren grillen och myggljusen. För att inte tala om alla de fästingar jag eldar upp förstås. Det jobbiga är att tändsticksaskarna försvinner ibland när man börjar få ont om dem. Därför har jag bestämt mig för att köpa en herrans massa tändstickaskar och förvara dem i skafferiet. Har ordnat en särskild förvaringsplats för detta, visar senare. Tänk bara om alla var så snygga som denna som jag köpte hos Mamma Lycklig...

Ena sidan...

...och andra sidan...

8 kommentarer:

Vardags-mirakel sa...

Det var den sötaste tändsticksask jag någonsin sett! Eldar du också fästingar,annars vet man aldrig om de kommer tillbaka ;-) Kram Eva.

hemma hos lilla mej sa...

Det var nog det sötaste tändsticksask jag sett i hela mitt liv.Ha en mysig måndag kramiz ~~~~RITA~~~~.

promenader på landet sa...

Din tändsticksask var verkligen fin! Jag brukar göra egna (ibland), klistra på fina bilder ur tidningar/foton så blir de lite personliga. Mvh Maria

Lilla hjärtat sa...

Såna detaljer som söta tändsticksaskar gör så mycket tycker jag.
Jättefin var den...
Kram A-K

Inas sa...

Hej Du!

Håller med dig här går det också åt mycket tändstickor. Hittar aldrig askar när jag behöver dem. Ska nog fixa en låda jag me.

Ville bara önska dig en bra kväll och ha en fortsatt bra vecka.
Goa kramar Ina

Vardagens guldkorn sa...

Hi Hi , ja det är sant, största användningen av tändstickor den här årstiden har man när man eldar fästingar. Fy jag har redan plockat flera stycken på vår hund! Äckliga är dom!
Supergullig tändsticksask!
Kram Linda

Huset vid ån sa...

Hej! åh, vilken söt ask..ljuvlig!! Hoppas allt är bra med dig, och att du har det varmt o gott!! Ha en riktigt trevlig Valborg! Kram Therese

NICOLINAS BONING sa...

Alldeles ljuvligask...som du kan kopiera/inspireras av att göra alldeles egna;-)
Jag håller med dig om tändsticksaskar och deras fötter,för dom försvinner alltid!
Smart som jag är så har jag införskaffat ett flertal tändare istället...fniss...men det blev inget bättre för det.
Kramar/Birgitta