torsdag, maj 21, 2009

Härliga syrener!

Syrenerna tillhör en av mina favoritblomster. Synd att de inte blommar så länge. Idag har jag gått runt och sniffat på de vi har i trädgården och de doftar ju så underbart.

Nu är det riktig lyxhelg, ledigt i fyra dagar, och jag har satt igång med storstädning. Har också sorterat mina inredningstidningar och ska nu slänga en hel hög av dem. Det är ju inte så roligt kanske, men jag har inte plats för alla. Innan jag slänger dem brukar jag dock klippa ur de bilder jag gillar och gör små collage av dem.

Vädret är härligt nu, hoppas det blir fint imorgon också.

7 kommentarer:

promenader på landet sa...

Jag har också plockat Syréner i dag och visst är de vackra och de doftar ju så underbart också! Jag är också ledig 4 dagar och visst är det skönt. Kramar Maria

hemtrevnad marie sa...

Du, vilket härligt collage...där vill man ju flytta in vet ja!!:)
Syrener är verkligen härliga, sååå vackra och doften är den allra bästa tycker jag!!
kram på dig!!

Lilla hjärtat sa...

Jag älskar syrener...
Jag brukar också klippa ut det bästa i inredningstidningarna och spara i en pärm. Den plockar jag fram då och då när jag vill ha inspiration...
Ha en skön helg
Kram A-K

Vita små hjärtan sa...

Härligt...ja jag undra just var du tagit vägen :) Kram o ha en bra dag/Agnetha

Leamarlené sa...

Visst doftar det härligt ute den här årstiden.Det blommar så mycket.

Jag brukar också klippar ut ur tidningar när man får för många.

Ha en trevlig helg, Marlene

Huset vid ån sa...

Hej katarina! Tack för titten...Kul att du är tillbaka! Vad duktig du är som "rensar" bland Inredningstidningarna. Jag skulle verkligen behöva göra samma sak...må så gott! Kram Therese

Unknown sa...

Åh, storstäd! Bara ordet ger mig dåligt samvete. Här skulle verkligen behöva rensas och sorteras. Phu, vad jobbigt det blev. Lycka till och må så gott!