söndag, maj 31, 2009

Vad är då detta?

Idag när jag var ute och rensade lade jag märke till en buske vi har. Den busken stod alltid i skymundan bakom andra växter förut och den var väl mest lite spretig och blommade just inget. När vi byggde ut huset tog vi bort alla växter på den platsen utom just den. Och nu när den är ensam har den verkligen satt fart och det är massor med knoppar och det har t.o.m. kommit några blommor. Det var först idag jag verkligen såg hur fin den var. Dessutom var den rätt så lik pärlbusken jag önskade mig i ett tidigare inlägg. Men jag vet inte, kan det vara någon släkting till den kanske? Vad konstigt, här går man och önskar sig saker och vips så har man haft det framför ögonen hela tiden. Men det betyder ju förstås inte att jag inte vill ha en till.....

Visst ser knopparna ut som små pärlor?

4 kommentarer:

Anonym sa...

Hej! Vad roligt att hitta till din blogg. Måste vara härligt att bo i ett gammalt missionshus. Må så gott! //S

Vita små hjärtan sa...

Men så fin buske. Lustigt att den satt där :)
Kram Agnetha

hemma hos lilla mej sa...

Vilken fin buske.Har vi inte haft ett helt underbart väder.Ha en skön kväll kramiz ~~~~RITA~~~~~.

Lilla hjärtat sa...

Tänk att du hade den rakt framför näsan, jättefin!
Önskar dig en skön vecka
Kram Anna-Karin