tisdag, maj 26, 2009

Vita blommor

Vi hade en stor vit hortensia som växte i trädgården förut, men vi tvingades flytta på den när vi byggde ut huset. Den verkade inte riktigt trivas på sin nya plats och nu tror jag den har dött helt. Synd, för den var verkligen fin. Nu skulle jag förstås vilja plantera något nytt där så småningom. Vill gärna ha en vit buske och den här pärlbusken tycker jag är så himla fin. Vet dock inte om det skulle fungera eftersom läget är ganska skuggigt. Får nog läsa på lite först och fråga mor och far om råd.

Bild från www.plantagen.se.

5 kommentarer:

promenader på landet sa...

Hej! Vita buskar och vita blommor är verkligen vackert! Hoppas du lyckas med din nya buske! Ha det så bra! Kram Maria

Jenny sa...

Hej!
Vad synd att hortensian inte klarade sig. Vi har en klätterhortensia på fasaden som jag tycker är så vacker.

Hoppas det går bättre med den nya plantan!

kramis Jenny

Huset vid ån sa...

Hej Katarina! Hoppas allt är bra...Tråkigt med hortensian, dom som är såå fina! Hoppas att det blir bättre med den andra busken! Den ser väldigt fin ut! Lycka till! Kram Therese

Malin - Ebbas änglar sa...

Hej Katarina! Vilket vackert hem du har, fina bilder, särskilt bloggrubriksbilden.... underbar! Din Simon ser ju för skön ut, själv har jag en "Sivan" som skulle "matcha" fint till din kattkille!!! =)
Kram Malin ^^,

Thesèse sa...

Hej! Det var ett tag sen. Har haft mkt på tapeten. Men såå underbart vackert ni hade på kreta. Underbart!! nu måste jag dra till en loppis.. folk står o trampar!! Kram