fredag, mars 13, 2009

Sockerlåda!!!

Tänk vad livet är märkligt ibland. Igår satt jag och drömde om att få äga en gammal sockerlåda. Jag tittade på fina sockerlådebilder på olika bloggar, jag googlade och fantiserade. När jag sedan åkte till Myrorna idag så fick jag syn på en gammal fin korg. Medan jag stod och kände lite på den så såg jag något i ögonvrån... kunde det vara...?? JAAAA, en sockerlåda! Det kändes som en evighet innan jag hann fram till den, tänk om någon skulle hinna före. Men jag fick tag på den och släpade sedan runt på den stolt som en tupp. Visserligen är den inte riktigt som den jag drömde om , den som har det fina emblemet, men ändock, min sockerlåda....

Jag hittade också en fin gammal burk och en stor trådrulle i trä. Tänk att människor gör sig av med sådant fint. Men det är ju tur för oss andra som gillar det förstås.

Tack snälla ni för alla fina och gulliga kommentarer! Ni ska veta att jag uppskattar dem. Ha en riktigt skön fredagkväll! Nu laddar vi för Let´s dance igen.

4 kommentarer:

Lilla hjärtat sa...

Oj vad fina saker du har fyndat. Det är tur att andra gör sig av med så fina saker så att vi kan hitta dom.
Trevlig helg.
Kram A-K

Anonym sa...

Nu hade du tur, för jag var på myrorna i veckan och fyndade en hel del. Samlar på gamla väskor så jag hade tur det fanns 2 st toppenfina exemplar. En stor korgsäng, blir bra att ha i sommar när varorna skall utanför dörren.
2 st fin fina konserveringsburkar med porslinslock i vitt. I bland kan man ha tur. Kanske hinner jag ta en liten tur till loppiset i Odensbacken, men det beror alldeles på hur länge jag ska sova.
Har obbat i natt, och har en natt kvar. Men jag är helt solokvist här hemma så jag kan sova hela eftermiddagen om jag vill. I går när jag kom till jobbet stog det en påse där som det stod mitt namn på. det var från en jobbarkompis som vet att jag tycker om gammalt bråte. En fin gammal margarinlåda i trä, gamla gardinklämmor och trådrullar i trä.Det var som julafton när packade upp alla grejer. Det är roligt att få presenter när man inte har förtjänat dom. Nästa vecka kommer alla nya varor i från danmark, kan nästan inte bärga mej. Det ska bli sååååå spännande.
Jag tänkte på era tofflor, kanske vill du att jag ska skicka dom med posten. Du kan väll höra av dej om hur vi ska göra, men det är inget brottom för min skull. Här i Mellösa håller snön på att försvinna, det börjar att skymta lite grönt gräs här och var. Snödropparna blommar för fullt. Vi var och köpte lite blommor i torsdags, hittade jätte fina anemoner som man kunde ha ute. Har aldrig sett sådan förut. Nej nu börjar jag se dubbelt, det är dax att inta sängen.
Ha en skön lördag.
Kram Nettan

lantromantik sa...

Vilken supermysig blogg, och vackra bilder.
mvh jenny

Anonym sa...

Vilken trevlig blogg, tack för titten!
~Marie