måndag, mars 23, 2009

Trådrullar

De här fina trådrullarna har min pappa gjort. Jag fick dem när jag hälsade på föräldrarna i fredags. Perfekt att rulla upp spetsar på. (Ursäkta den mörka bilden, men det är så svårt att få det bra när man fotar på kvällen.)

Idag har vi varit och badat på Gustavsvik på eftermiddagen, flickorna och jag. Det var riktigt skönt, speciellt när vi simmade ut i utomhuspoolen. Varmt vatten och snö i luften. Men jag slog mig i huvudet när vi åkte en av forsarna så jag har lite ajaj nu. Man börjar väl bli för gammal för såna äventyr...

7 kommentarer:

Inas sa...

Härlig dag ser jag, bra att göra saker i hop med barnen... man lägger en skatt i hjärtat när man får umgås ta vara på tiden tillsammans ha en fortsatt trevlig kväll många goa kramar ina

hönemor sa...

Hej du, vilka fina rullar din pappa har svarvat.Och dina auktionsfynd var verkligen inte fy skam, skåpet skulle passa mig fint. Ta vara på tiden med barnen, åren går så fort och snart sitter du med barnbarn, jag har fyra styckna. Kram Katarina.

Vardags-mirakel sa...

Så fina trådrullar med spets på, duktig far du har!Dina flickor uppskattar säkert att du äventyrar med dem, kram Eva.

Anonym sa...

Nämen åhhhhhh, säger jag igen. Vilken pappa du har, önskar att min vore lika bra på att svarva. Ja han kanske är det, har aldrig frågat om han kan svarva. Jag får fråga honom när jag ringer. Gustavsvik kan vara rent livsfarligt men härligt härligt.
Men det är nog säkrast att man håller sig till simbasängen.
Ha en bra dag.
Kram Nettan

Inas sa...

Kul att du vill vara med och tävla lycka till och ha en underbar dag många goa kramar Ina

Vardagens guldkorn sa...

Vilka fina rullar. Kul att kunna ha spetsarna framme till fröjd för ögat istället för i en låda. Kul med Gustavsvik, det var länge sen vi var där... länge var det jag som uppskattade det mer än barnen men nu börjar de komma upp i "rutchkaneålder" båda två och kan haka på mamma =0) Må så gott! Kram Linda

Anneli sa...

Hejsan.
Vad glad jag blev nu,hittade din blogg!
Hit kommer jag absolut igen.
Du är som jag, älskar auktioner, det är väl det bästa som finns ( nästan i alla fall.)
Så otroligt duktig pappa du har, bokstödet va ju jättefint!

Ha det gott,
Kram Anneli