fredag, februari 06, 2009

Besök i Dalarna

Idag har jag skjutsat flickorna till sin mormor och morfar i Dalarna. De ska vara där över helgen. Även om det har snöat och blivit vintrigt här hemma så är det ingenting mot hur det såg ut där uppe. Där var det riktig vinter kan man säga.

Jag tog förstås med mig kameran och tog några kort hos mor och far. Här är en fin kudde som mamma har sytt...


Och här är deras köksgardin som mamma sytt av ett gammalt lakan. Superfin tycker jag!
(Hon har även broderat det själv en gång i tiden.)


Och här är lite annat smått och gott. Ljuspåsen har mamma sytt och det fina bokstödet har min pappa snickrat ihop (ja, mamma har samma bok som jag...). Han har även tillverkat själva bordet som allting står på.

Med sådana föräldrar så är det ju inte konstigt att man blivit som man blivit....

2 kommentarer:

Min Skattkammare sa...

Hej igen och tack för besöket!
Jättetrevligt att få en pratstund med dig, men det kändes som du aldrig fick komma iväg som jag pratade! ;o) Du vet, här sitter jag och målar och målar i min ensamhet och så slår jag klorna i den stackarn som bryter isoleringen, hi hi.
Vilka fina broderier din mamma gör, och jag minns att din pappa var slöjdare/snickare......nåt sånt, vi pratade om det när de var här.
Och jag ska göra din tavla nästa vecka. Jag hör av mig.
Önskar dig en skön helg!
Kram kicki

Anonym sa...

Ja nu vet man var du fått ditt ifrån. Vilket fint bokstöd din pappa gjort. Kan man beställa sådana. Och gardinen var helt ljuvlig. Har även spanat in lampslöjan super fin. Kul med så duktiga föräldrar.
Ha en riktigt skön helg nu när det är BF.

Kram Nettan