tisdag, februari 10, 2009

Färglös

Glad i hågen for jag till färgbutiken idag för att inhandla den fantastiska luktfria golvfärgen för plastmattor som jag läst om på internet. Och jag for hem igen tomhänt. Färgexperten ville inte alls rekommendera detta tilltag. Och han verkade veta vad han talade om så jag lydde snällt. Får tänka om igen. Vill ju att detta ska bli klart i helgen. Har i alla fall målat klädställningarna idag i vit blank färg och vilken skillnad det blev! Upptäckte också att det är ganska olika höjd på dem.

Gamla hus är ju inte direkt kända för sina räta vinklar.

Eftersom det inte blev någon färg så tröstshoppade jag en vit krokus. Den får samsas med pärlisarna som börjat kika fram.

Bilden är tagen i barnens lekrum. Tänkte visa lite mer bilder därifrån imorgon. Bara jag får damerna att städa upp lite.

3 kommentarer:

Thesèse sa...

hej! jag har målat 2 golv med denna. Ett för 4 år sen och ett för 6 mån sen . funkar fantastiskt. min kompis har nu gjort det samma. Min syrras sambo jobbar i färgaffär o tipsade mig. Han varnade dock för att absolut inte nämna för färgaffären endamålet för denna. De blir nämligen alltid lite små sura o protesterar.. Köp den det kommer bli as bra! jag har gjort det i badrummen
Kram

Thesèse sa...

hej igen. vart har du inhandlat krukorna? hade såna där för flera år sen men de kom bort i en flytt. vill nu ha nya men hittar dem ingenstans!

Thesèse sa...

Jag tvättade först golvet med t- röd i båda fallen. ena gången tog jag snickeri grundfärg, sen färg för betonggolv. andra gången tog jag snickeri grundfärg o vanlig golvfärg. det bästa resultatet blev med färg för betonggolv. hoppas att du fattar vad jag skrev för det blev lite virrigt kanske..