måndag, februari 23, 2009

Fönsterluckor

Fick en fråga angående fönsterluckorna på bilden i förrförra inlägget. Det är inte vi själva som gjort dem utan de tidigare ägarna. Det var de som gjorde om missionshuset till ett bostadshus. Luckorna har vi både på gästhuset och bostadshuset.

Ett av köksfönstren.

Ett av vardagsrumsfönstren.
Och dörrarna till balkongen (låtsas inte om de fula sladdarna som inte spikats fast ännu...)
Beslagen tycker jag är jättevackra. Vi har likadana beslag på två av dörrarna till vindsgarderoberna inne också.

Igår var jag på vippen att åka på en auktion i stan. Hade sett lite bilder på nätet på vad som skulle säljas. Blev lite förtjust i en stol. Idag tittade jag vad priset blev.....35kr.....ååååååh, vad jag ångrar mig. Men, men det kommer väl fler :). Ha det så bra!

1 kommentar:

Golden&Vitt sa...

Guud så snygga fönsterluckor och dörren wow.
Ni bor verkligen vackert, härliga ängar bakom huset.Jag ser ju sånt och tänker direkt "perfekt" att träna goldens på :)

Jag kommer att kiak in här ofta nu när jag hittat hit.
Ha en bra vecka/Annika