måndag, februari 09, 2009

Vårlängtan var det ja...

Måste säga att min längtan efter våren kom av sig lite. Vi trodde knappt att det var sant när vi vaknade igår morse. Hur mycket snö som helst! Och även om jag tjatat om våren så gillar jag ju vintern och speciellt när det har varit som idag med blå himmel, solsken och gnistrande snö. Det är så vackert när det är vinter "på riktigt". Och det blir ju så mycket trevligare när våren väl kommer och man kan sitta i solen och lyssna på takdropp och sakta se hur snön försvinner. Är det ingen snö på vintern så blir ju inte kontrasten mellan årstiderna lika stor. Nej, nu ska jag försöka njuta av snön istället för att önska bort den.

Man har ju inte direkt varit bortskämd med sådana snömängder här nere under de senaste åren.


Fin kisse i snön...

Jag fick med mig de här rosorna hem från mor och far. De har mamma gjort av äggkartonger och stearin och man kan använda dem när man gör eld i kaminen, de brinner jättebra! Och så är de ju snygga förstås.

Idag bestämde jag mig för vad jag ska göra med golvet i klädkammaren. Jag ska måla det. Det finns tydligen en färg man kan använda som inte luktar så mycket. Hoppas det funkar.

3 kommentarer:

Thesèse sa...

Hej!
Vilka häftiga rosor.. Visst är det härligt med såå mkt snö. Och mer skulle det komma på ons, tors o fredag. Jag gillar oxå bakgrunden, det är ju därför jag har den.. hihih. nej men den tilltalade mig på en gång. Varför ska de promt ha såå mkt gul furu, och varför måste den promt va kvar bara för att den som satt dit den gillade den då för typ 50 år sen.. Men men, kanske om 10 år blir jag av med den!
kram tess

mamma lycklig sa...

Hej min vän.
Håller på med min köksgardin.
Den är snart färdig. Jag broderade med rött garn, för jag har mycket rött i köket. Hoppas att snön ligger kvar till nästa vecka då alla barn häromkring har sportlov.
Vi drar till Funäsdalen, där våran lilla stuga väntar på oss.
Nej nu måsta jag gå och knoppa, har jobbat i natt.

Kram Nettan

mamma lycklig sa...

Hej hopp.

Jag är i butiken båda dagarna. Du är hjärtligt välkommen.
Synd bara att inte mina vårnyheter har kommit hem. Jag undrar var dom tagit vägen, nej inte till mellösa i alla fall. Får hoppas att de dyker upp i morgon. Känner mej lite hjärtinspirerad, skulle vilja hinna med tusen olika grejer. Men det blir alltid kaos i skallen när det blir för mycket.
Då måste jag skynda mej med gardinen den hänger fortfarande halvfärdig över en stol i rummet.
Undrar vad jag skall ha för band som håller upp det hela. Kanske spets som min farmor virkat, eller vanliga bomullsband ? Ja det tål att tänka på.
Hör av dej så jag vet vilken av dagarna du kommer, kanske vill du ha lite fika då?

Kramis Nettan