torsdag, februari 05, 2009

Laminat, heltäckningsmatta eller målarfärg?

Ja, det är den stora frågan. Jag har inte bestämt hur jag ska göra med golvet i klädkammaren ännu. En vit fluffig heltäckningsmatta lockar väldigt mycket... Jag såg en sådan på Debora idag, en stuvbit med helt rätt mått men med helt fel pris. Den var svindyr men det var väl förstås någon superkvalitet. Jag vill inte lägga ut en halv förmögenhet på en matta som ska vara inne i en garderob... Jag får fundera vidare. Kan man måla plastgolv?

Jag har flängt runt som en galning idag och det allra trevligaste stoppet jag gjorde var hos Min Skattkammare och Kicki där. Jag beställde en tavla och köpte ett par kökshanddukar, ett kuddfodral och två små söta ljusskålar. Jag har egentligen ganska många kökshanddukar men de är ju så trevliga och de här var lite mindre i storlek och det gillade jag.
De flesta handdukarna jag har köpte jag på en auktion i somras. Då kom jag över tio stycken vita gamla linnehanddukar med vitt monogram för ca 80:-. Ett riktigt kap. Jag längtar redan till sommarens auktioner.


Fina skatter...

Nog får jag väl plats med några handdukar till här...?

Imorgon bär det av till Dalarna och till mor och far.

Inga kommentarer: