måndag, februari 16, 2009

Lite djurtema

Jag fick ju en utmaning häromdagen, nämligen att lägga ut den sjätte bilden från den sjätte mappen och här är den. Några Bambi och en älgrumpa. Bilden är tagen på Kolmården.

När jag bloggar använder jag min bärbara dator och våra bilder har vi på vår "tjockdator" så jag fick gå in där för att leta fram denna. Till min fasa fick jag då se min blogg i ett annat ljus. Tänk att det kan vara så olika på olika datorer. På min bärbara ser allt bra ut men på den andra....huga! Är det så den ser ut för er så är det ju inte kul. Nåväl, igår gjorde vi lite pyssel till fåglarna. Kokosnötter är verkligen hårda. Vi fyllde med fågelfrön blandat med kokosfett.

Det blev lite över som jag inte visste vad jag skulle göra med så jag fyllde en muffinsform, hehe.
Jag har inte några större förhoppningar om att den kommer att hänga sådär fint särskilt länge, men det är faktiskt flera fåglar som ätit av den idag och den håller än.

3 kommentarer:

Lyktor och Tyg sa...

Hej hej jag kommer ihåg dig, du hämtade tavlan hos Min skattkammare när syrran å jag var där. Kul!
Vilken fin bild du har på din rubrik. Verkar vara ett fint hus.
kram Kristina

Anonym sa...

Tjenare moss!

Vad tokigt att dom skulle komma precis nu. Jag jobbar på onsdag börjar 15.45, men Ulla står i butiken om ni vill kika in i allafall. Bruna Boden har öppet Ons-Fred 10-18 Lunch 12.30-13.15
Lördag 9.00-13.00. Men det är klart om ni kommer innan jag åker iväg så kan jag öppna åt er. Det vore roligt att få träffa dina föräldrar. Hör av dej hur ni gör.
Många kramar Nettan

Min Skattkammare sa...

Hej Katarina!
Nämen, tack så mycket för den utmärkelsen, vad snäll du är! Vad roligt det är med denna bloggvärld, att man liksom får en annan kontakt med sina "kunder" också. :o)
Visst är det mysigt med massa fåglar på tomten. Och nu börjar de ju sjunga en ny sång, har du hört det!?
Har maken sett tavlan än.....hi hi!?
Må så gott!
Kramar kicki