måndag, februari 02, 2009

Catfight

Idag gav jag mig in på något jag borde låtit bli. Vi skulle åka och handla här på eftermiddagen, jag och flickorna, och när jag öppnade ytterdörren så hörde jag katten jama hejvilt. Men jag såg ingen katt. Jag ropade och han jamade och så höll vi på så ett tag. Till slut fick jag syn på honom uppe i grannens träd. Och en bra bit ovanför honom balanserade grannens katt. Flickorna tyckte det var ett riktigt spännande äventyr när jag hämtade stegen för att försöka ta ner vår Simon. Om det är något han är usel på så är det att ta sig nerför trädstammar. Jag ställde mig på stegen, räckte upp armarna och lockade lite. Han stapplade runt ett tag och jag lyckades få grepp om honom till slut. Men han var inte alls sugen på att följa med mig utan högg tag i mina händer med tänder och klor. Efter några försök till gav jag upp och gick istället in för att plåstra om mig. Han tyckte väl att det var helfestligt att han lyckats jaga upp den hälften så gamla grannkatten upp i trädet och ville väl kanske njuta av ögonblicket, vad vet jag. När vi senare kom hem från affären hade båda tack och lov tagit sig ner. Och nu sitter jag här med svidande händer... Läxa: lägg dig aldrig i ett kattbråk.

Finn två katter...

Annars har jag bakat lite matbröd idag. Både smakar och luktar gott.

Jag har också tömt hela klädkammaren och här nedan kan man se hur förskräckligt det ser ut. Beigebruna 70-talstapeter, say no more... Men jag ska måla över dem tänkte jag så förhoppningsvis ser det lite annorlunda ut redan imorgon.

2 kommentarer:

smultrongården sa...

Men hallå där!! Nu undrar jag minsann vem du är - men jag tror jag vet!?? Kan tro att du har nytt kök, eller?? Annars vet jag inte. Men det känns som du m tjejerna o mor o far brukar också kika in. Du måste berätta!

Jisses vad fint du har hemma. En hel massa läckert.

Så himla kul att se smultris sakerna i så fin miljö!

Ha´t gott & berätta om jag har rätt.
Kram Eva

Efwa sa...

Läskigt att du blev biten. Ta hand om dina sår så du inte får ont.
Härligt att ha en klädkammare att stoppa in en massa i. Ska bli spännande att se hur den blir när du målat.
/Efwa