onsdag, februari 11, 2009

Lekrum

Här kommer lite bilder på barnens lekrum. Vi gjorde om det i somras. Innan var det ett skräprum, ett sånt där som är jättebra att ha när man vill städa fort. Bara att kasta in allt och stänga dörren.

Gardinen har jag sytt av ett gammalt lakan, precis som med den jag har i köksfönstret. Lakanen har min sambos mormorsmor broderat en gång i tiden.

Dessa garderober var grönmålade. Snyggare i vitt tycker jag.

Taket...

Här bakom göms leksaker i stora lass. Hyllan är en billig från IKEA och så har jag hängt upp några gamla lakan för att dölja det hela.


Skönt att slippa se detta hela tiden.

Flickorna fick själva välja tapeter till rummet och till mammas stora glädje valde de dessa med blå blommor. Jag gillar ju blått...

1 kommentar:

Maria renoverar sa...

Hej!
Det blev ju jättefint!
Hälsningar Maria