tisdag, februari 03, 2009

Målarmästare

Idag har vi målat lite i klädkammaren F och jag. Hon är så söt när hon svingar rollern upp och nerför väggarna. Vi har också klistrat upp en easy cover tapetgrund på väggen mittemot dörren. Jag kom nämligen på att man ju kunde ha en liten fondtapet i vår walk in closet. För en sådan är det väl, det går ju att gå in där ;). Att den sedan bara mäter ca 1,5 x 1,5 m är en annan sak... Vi har ju en del gamla tapetsnuttar som ligger och skräpar så man kan väl ta någon av dem, tänkte jag. Som synes så är det inte det lättaste att täcka en brun tapet med vit färg utan att det lyser igenom en hel del, men vi kämpar vidare imorgon. Och, förresten, gissa vad jag hittade bland klädhögarna som jag släpat ut om inte ett fint gammalt broderat ÖRNGOTT som jag helt förträngt att jag hade. Det blev ett kärt återseende.

Skrynkligt men sött...


1 kommentar:

Anonym sa...

Hejsan på er målarmästarna.
Klädkammaren blir ju jättefin.
Blev jätte förtjust i din köksgardin, är det något du skapat själv eller ?
Skulle passa som handen i handsken i mitt köksfönster.

Kram Nettan